آشپزی مدرن

آشپزی

کیک اسفنجی رژیمی
نویسنده : شیرین میرکرمی - ساعت ۱:٢۳ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٢۸ دی ۱۳٩٤
 


مواد لازم :
 ۱/۲ قاشق مربا خورى بکینگ پودر
 ۱/۲ قاشق مربا خورى وانیل
 ۱/۲ پیمانه شیره ی انگور یا خرما
 ۳/۴ پیمانه آرد سفید معادل 75 گرم
    ۱ قاشق غذاخورى آب جوش
    ۲ عدد تخم مرغ
طرز تهیه:فر را در دمای 180درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید. پیش از آماده شدن مواد، فر به اندازه ی کافی گرم خواهد بود.
تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و 10دقیقه با همزن بزنید تا پف کند و پوک شود. ممکن است سرعت همزن تان کم باشد و برای پف کردن تخم مرغ ها، زمان بیشتری نیاز داشته باشید.
شیره، وانیل و آب جوش را به تخم مرغ های پوک شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.
آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا کیک به خوبی پف کند.
آرد و بکینگ پودر مخلوط شده را به ظرف تخم مرغ ها اضافه کنید. فراموش نکنید که باید آرد را اندک اندک وارد مواد کنید و به آرامی با دست و به کمک لیسک هم بزنید. بهتر است موقع مخلوط کردن مواد، دست تان را دور ظرف و در یک جهت بچرخانید.
قالب مناسب را چرب کنید و روی آن آرد بپاشید تا راحت تر جدا شود. مواد را داخل قالب بریزید و به مدت نیم ساعت در فر بگذارید.
کیک اسفنجی کم کالری شما آماده است.
این کیک رژیمی تنها 440کالری دارد. شما می توانید آن را به ده قسمت تقسیم کنید و مجاز به خوردن دو قسمت از آن هستید.
نکته:می توانید به جای شیره ی انگور یا خرما از شکر نیز استفاده کنید اما استفاده از شیره های طبیعی، سالم تر است.
اگر شیره را به موادتان اضافه کردید و احساس کردید بوی ناخوشایندی دارد، می توانید اندکی زنجبیل یا دارچین به کیک اسفنجی تان اضافه کنید. این کار به رفع بوی زخم تخم مرغ ها هم کمک می کند.