آشپزی مدرن

کوشش انسانها برای دسترسی به یک تغذیه کافی و سالم است.

آشپزی مدرن کوشش انسانها برای دسترسی به یک تغذیه کافی و سالم است.


مواد لازم :
 ۱/۲ قاشق مربا خورى بکینگ پودر
 ۱/۲ قاشق مربا خورى وانیل
 ۱/۲ پیمانه شیره ی انگور یا خرما
 ۳/۴ پیمانه آرد سفید معادل 75 گرم
    ۱ قاشق غذاخورى آب جوش
    ۲ عدد تخم مرغ
طرز تهیه:فر را در دمای 180درجه ی سانتی گراد تنظیم کنید. پیش از آماده شدن مواد، فر به اندازه ی کافی گرم خواهد بود.
تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و 10دقیقه با همزن بزنید تا پف کند و پوک شود. ممکن است سرعت همزن تان کم باشد و برای پف کردن تخم مرغ ها، زمان بیشتری نیاز داشته باشید.
شیره، وانیل و آب جوش را به تخم مرغ های پوک شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.
آرد و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا کیک به خوبی پف کند.
آرد و بکینگ پودر مخلوط شده را به ظرف تخم مرغ ها اضافه کنید. فراموش نکنید که باید آرد را اندک اندک وارد مواد کنید و به آرامی با دست و به کمک لیسک هم بزنید. بهتر است موقع مخلوط کردن مواد، دست تان را دور ظرف و در یک جهت بچرخانید.
قالب مناسب را چرب کنید و روی آن آرد بپاشید تا راحت تر جدا شود. مواد را داخل قالب بریزید و به مدت نیم ساعت در فر بگذارید.
کیک اسفنجی کم کالری شما آماده است.
این کیک رژیمی تنها 440کالری دارد. شما می توانید آن را به ده قسمت تقسیم کنید و مجاز به خوردن دو قسمت از آن هستید.
نکته:می توانید به جای شیره ی انگور یا خرما از شکر نیز استفاده کنید اما استفاده از شیره های طبیعی، سالم تر است.
اگر شیره را به موادتان اضافه کردید و احساس کردید بوی ناخوشایندی دارد، می توانید اندکی زنجبیل یا دارچین به کیک اسفنجی تان اضافه کنید. این کار به رفع بوی زخم تخم مرغ ها هم کمک می کند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : دوشنبه ٢۸ دی ۱۳٩٤ | ۱:٢۳ ‎ق.ظ | نویسنده : شیرین میرکرمی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By Slide Skin:.