آشپزی مدرن

کوشش انسانها برای دسترسی به یک تغذیه کافی و سالم است.

کوکوی بادمجان
نویسنده : شیرین میرکرمی - ساعت ٩:٢٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٤ اسفند ۱۳٩٤
 


کوکو بادمجان بسیار راحت و آسان میباشد و برای تزیین آن میتوانید از گوجه خرد شده و خیار شور و جعفری تازه استفاده کنید و به عنوان وعده اصلی غذایی میل نمایید

برای اینکه مزه ی تلخ بادمجان گرفته شود بهتر است قبل از سرخ کردن بادمجان ها ۳ الی ۴ ساعت بادمجان ها ی پوست کنده را  در آب و نمک بخوابانید و سپس نگینی خرد کنید و سرخ کنید.


مواد لازم

    ۱/۲ قاشق چای خوری زرد چوبه
    ¾ فنجان روغن نباتی برای سرخ کردن سبزیجات
    1 گوجه فرنگی کوچک
    6 عددعدد تخم مرغ بزرگ کوچک
    1 قاشق غذاخوری  کره
    1 قاشق غذا خوری پودر سوخاری
     3 عدد کدو سبز
    3 عدد بادمجان متوسط
    5 عدد سیب زمینی
    1 پیاز بزرگ
    
          نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه:

1.پیاز و بادمجان و کدو و سیب زمینی را پوست میگیریم و نگینی ریز خرد میکنیم و جداگانه سرخ میکنیم و کنار میگذاریم.

2. سبزیجات سرخ شده و 6 عدد تخم مرغ و پودر سوخاری ریز و نمک و فلفل و زردچوبه را مخلوط میکنیم.

3. تابه ای را گرم میکنیم و کمی روغن میریزیم تا گرم شود و مواد مخلوط شده را درون تابه میریزیم و دو طرف کوکو را به مدت 20 دقیقه با شعله حرارت متوسط سرخ میکنیم.

منبع : پرشین وی