آشپزی مدرن

کوشش انسانها برای دسترسی به یک تغذیه کافی و سالم است.

آشپزی مدرن کوشش انسانها برای دسترسی به یک تغذیه کافی و سالم است.


این غذا بسیار ساده و سبک است و به دلیل داشتن مارچوبه و اسفناج، مملو از انواع ویتامین‌ها است.
 

 برای 4 نفر به مدت 30 دقیقه

  • یک عدد لیموترش
  • 1.5 پیمانه اسفناج تازه
  • 1/3 پیمانه بادام برشته
  • 3 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده
  • دو حبه سیر رنده شده
  • ¼ پیمانه روغن زیتون
  • 450 گرم مارچوبه تازه خرد شده
  • تخم‌مرغ (نیمرو)
  • طرز تهیه:
  • یک قاشق چایخوری پوست لیموترش را رنده کنید و کنار بگذارید. آب لیموترش را به اندازه 3 قاشق غذاخوری بگیرید.در غذاساز، اسفناج، بادام، پنیر پارمسان، پوست لیموترش، آب لیموترش و سیر را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • روغن زیتون رابه آنها اضافه کنید و هم بزنید. برای مزه‌دار شدن، نمک و فلفل بیفزایید.  
  • در یک قابلمه بزرگ، آب را بگذارید بجوشد. کاسه فلزی بخارپز را روی آن قرار دهید. حرارت را کم کنید. مارچوبه‌ها را درون آبکش بگذارید تا بخارپز و نرم شوند. حدود 3 تا 5 دقیقه کافی است. سپس آنها را درون کاسه‌ای از آب یخ بریزید تا روند پخت آن متوقف شود و زیادی نرم نشوند. سپس آبکش کنید.
  • مارچوبه‌ها را به همراه نیمرو و پستوی اسفناج و نان سرو کنید.

ارزش غذایی

  • کالری: 278
  • چربی: 24 گرم
  • کلسترول: 188 میلی‌گرم
  • سدیم: 223 میلی‌گرم
  • کربوهیدرات: 7 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • قند: 2 گرم
  • پروتئین: 11 گرم

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳٩٤ | ٩:۳٤ ‎ب.ظ | نویسنده : شیرین میرکرمی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By Slide Skin:.