آشپزی مدرن

آشپزی

چیکن فلورنتین با آرتیشو
نویسنده : شیرین میرکرمی - ساعت ٩:۳٤ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳٩٤
 





کنگر فرنگی، مرغ و اسفناج مواد اصلی این کسرول بسیار خوشمزه را تشکیل داده‌اند. در این فصل که همه چیز تازه و عالی است، از این غذای بهاری لذت ببرید.

تعداد: 6 نفر | زمان تهیه: 30 دقیقه | زمان پخت: 30 دقیقه

مواد لازم

    225 گرم پاستا
    یک عدد پیاز خرد شده
    یک قاشق غذاخوری کره
    دو عدد تخم‌مرغ
    1 ¼ پیمانه شیر
    یک قاشق چایخوری پودر مخلوط سبزیجات
    ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز
    دو پیمانه مرغ پخته
    دو پیمانه پنیر چدار رنده شده
    400 گرم مغز کنگرفرنگی
    350 گرم اسفناج خرد شده
    نصف پیمانه گوجه‌فرنگی خشک خرد شده
    ¼ پیمانه پنیر پارمسان رنده شده
    نصف پیمانه خرده‌های نان
    نصف قاشق چایخوری پاپریکا
    یک قاشق غذاخوری کره آب شده

طرز تهیه

    فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید. پاستا را درون قابلمه‌ای از آب و نمک بپزید و آبکش کنید. آن را کنار بگذارید.
    درون تابه نچسب بزرگی، یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و روی حرارت ملایم، پیازهای خرد شده را تفت دهید تا سبک شوند. حدود 5 دقیقه کافی است. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
    در یک کاسه، تخم‌مرغ، شیر، ادویه سبزیجات، نصف قاشق چایخوری نمک و ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه را با یکدیگر مخلوط کنید. فلفل قرمز خرد شده را به آنها بیفزایید و هم بزنید. پنیر چدار، آرتیشو (کنگرفرنگی)، اسفناج، گوجه‌فرنگی و نیمی از پنیر پارمسان را به همراه پاستا و پیاز اضافه کنید و هم بزنید. آنها را درون پیرکس بریزید.
    ظرف را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و پنیرها آب شوند. در یک کاسه کوچک، پنیر پارمسان باقی‌مانده، خرده‌های نان، پایپریکا و کره آب شده را با هم مخلوط کنید. آنها را روی مخلوط پاستا بریزید و بدون در به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا سطح آنها کاملا طلایی شوند.

ارزش غذایی

    کالری: 531
    چربی: 24 گرم
    کلسترول: 163 گرم
    کربوهیدرات: 41 گرم
    فیبر: 5 گرم
    قند: 6 گرم
    پروتئین: 36 گرم
    سدیم: 897 میلی‌گرم